Interesse? Bel of App:

06 - 14 56 66 38

Mail via:

info@djedyoga.nl

Openingstijden:

Ma - Vr: 10:00 - 18:00

Mind en body weer in contact met elkaar
Hatha Yoga is een zachte en vooral meditatieve yogavorm waarbij je door een combinatie van houdingen, ademtechnieken en meditatie lichaam en mind weer met elkaar in verbinding brengt. In ons hectische leven zijn we vaak druk in het hoofd, staan we door onze telefoons de hele dag “aan”, maken we geen tijd voor rust en hollen we onze grenzen voorbij. We zijn het contact met het lichaam als het ware wat uit het oog verloren en voelen minder welke signalen het geeft. Hierdoor kunnen allerlei klachten ontstaan.

Leren luisteren naar je lichaam
Door yoga leer je je lichaam kennen, beheersen en accepteren. Als je vanuit aandacht de lichaamshoudingen (asana’s) doet, word je bewuster van de signalen die je lichaam je geeft. Je ‘hoort’ als het ware wat je lichaam je vertelt en je leert ernaar te luisteren. Ook het geestelijke aspect is een belangrijk onderdeel in de Hatha Yoga. Denk daarbij bijvoorbeeld aan zelfbeheersing, concentratie, verstilling van de geest en innerlijke rust. Er is om die reden veel aandacht in de les voor ademhalingsoefeningen, meditatie, mindfulness en ontspanning.

Energieker en meer in balans
Maar yoga is meer! Ook aspecten uit de yogafilosofie worden meegenomen in de beoefening van de houdingen. Voorbeelden hiervan zijn dat yoga geen prestatie is en je je eigen grenzen bewaakt. Het draait allemaal om bewustwording, observerende aandacht en zelfonderzoek wat aanzet tot zelfkennis. Het helpt je te leven vanuit je hart, waardoor je spanning kwijtraakt, je evenwichtiger, positiever en energieker in het leven staat. Je gaat als het ware meer leven in het ritme van jouw eigen natuur, je doet aan DJED: Danst Je Eigen Dans!

Voor wie?
De lessen zijn zo samengesteld dat iedereen kan deelnemen.

Positieve effecten Yoga

1. Helpt je ontspannen en brengt innerlijke rust
2. Je leert met je aandacht in het NU te zijn
3. Verbetert je lichaamshouding en vermindert rug-, nek- en schouderklachten
4. Vermindert stress door daling van het cortisolniveau
5. Maakt je mentaal weerbaarder (o.a. tegen angst en stress)
6. Versterkt je immuunsysteem
7. Activeert het zelfherstellend vermogen van het lichaam
8. Zorgt dat je beter in- en doorslaapt
9. Brengt meer balans tussen lichaam en geest
10. Maakt je bewust van de signalen van je lichaam
11. Vergroot je concentratie en doorzettingsvermogen
12. Verbetert de spieropbouw, flexibiliteit en het uithoudingsvermogen